👈 فروشگاه فایل 👉

تحقیق تدریس و روش های تدریس

ارتباط با ما

... دانلود ...

تحقیق تدریس و روش های تدریس

عنوان: تحقیق تدریس و روش های تدریس

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 87

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

قسمتی از متن:

تعاریف تدریس:

از تدریس تعاریف مختلفی ارائه‌شده است. در بین عامه مردم تدریس با ابلاغ یا افاضه دانش یا مهارت هم‌خوان شده است و در بین خواص از تدریس تعریف‌های دیگری ارائه می‌شود به‌عنوان‌مثال:

گیج[1] تدریس را این‌گونه تعریف کرده است:

هر فعالیتی از جانب یک فرد که به‌منظور تسهیل یادگیری فرد دیگری انجام می‌پذیرد (گیج 1374، 12)

لانجرن[2] تدریس را فرآیند پیچیده و از قبل برنامه‌ریزی‌شده‌ای می‌داند که توسط معلم در کلاس درس اجرا می‌شود و هدف عمده‌اش ایجاد درگیری و تعامل ذهنی یادگیرنده با مطالب یادگرفتنی است (نصراصفهانی 1371، 136).

کلوثر[3] (1985، 17) تدریس را فعالیت بین‌الاشخاصی که معطوف به یادگیری است و توسط یک یا چند نفر به انجام می‌رسد دانسته است.

«تدریس عبارت است از تعامل متقابل معلم و شاگرد براساس طراحی منظم و هدف‌دار معلم برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد» (شعبانی 1382 ،115)

رابرتسون[4] (1987، 18-15) از تدریس به‌عنوان فعالیتی تعهدآور همراه با قصدی که موجب یادگیری در دیگری می‌شود یادکرده است.

جنر[5] (1998، 15-10) اذعان دارد که تدریس عبارت از فراهم کردن فرصت‌هایی که یادگیری را تسهیل می‌کند.

رامسدن[6] (1992، 5) هدف از تدریس را فراهم کردن امکان یادگیری یادگیرندگان می‌داند.

از تعاریف متعدد تدریس چند نکته اساسی را می‌توان استنتاج نمود.

1-هدف اصلی تدریس عبارت است از «ایجاد و تسهیل یادگیری در یادگیرندگان».

2- تدریس مجموعه‌ای از فعالیت‌های هدفمند است.

3- تدریس با تعامل دوسویه فراگیر و مدرس انجام می‌گیرد.

4- تدریس مجموعه‌ای نظام‌دار از فعالیت‌ها است و نه یک عمل واحد.

👇محصولات تصادفی👇

دانلود پاورپوینت شیطان پرستی آشنايي با مرلين منسون برنامه ریزی نیروی انسانی و کارمند یابی و انتخاب پاورپوینت پرستاری بیماریهای خون دانلود پاورپوینت وضو گرفتن هدیه های آسمانی دوم دبستان تاريخچه ي مختصري از مفهوم و پيدايش اعداد