👈 فروشگاه فایل 👉

تحقیق فرار دختران از خانه

ارتباط با ما

... دانلود ...

تحقیق فرار دختران از خانه

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 24 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 

‏1

‏1

‏مقدمه و پيشگفتار

‏رسول اكرم (ص)مي فرمايد:« مَن‏ْ عَرَفَ نَفْسَه‘ فَقَدْ عَرَفَ رَبّهِ»

‏ما يك علم داريم و يك شناخت و در اينجا حضرت نفرمودند «من علم نفسه » بلكه فرمودند « من عرف ……‏.» در عرفان انسان را به حقيقت عالم « ملكوت عالم » سوق مي دهند . البته در همين عالم ، نگاه ظاهري به خلقت انسان وشناخت دستگاههاي بدني و قدرتهاي روحي براي هر صاحب انصافي كافي است تابه وجود خالق متعال پي برد و او را بشناسد، لكن شناخت عرفاني از انسان و درواقع پي بردن به بعد ملكوتي وحقيقت آدميت . آنجا كه در قران كريم مي فرمايد :« اِنّي جاعل‘ في الارِض خلفية» ( يعني قدرت و تواناني انسان جايي است كه مي توانند به عنوان خليفه پرودگار روي زمين باشد » اما همين انسان به دليل داشتن اختيار در انتخاب سرنوشت مي تواند همچو حيوانات بلكه پست تر از ايشان باشد .

‏دليل اشاره به مباحث عرفاني:

‏علت اشاره كوتاه به مباحث مذكور اين است كه ما انسان وآنچه در حول او مي گذرد را از ريشه بررسي كنيم تا به شاخه نرسيم و نه بالعكس .اينكه چه مي شود بر موجودي با اين عظمت و پيچيدگي اتفاقاتي رخ مي دهد كه او را درچالشهاي بزرگي قرار مي دهد و اين اتفاقات را چه بايد بناميم ؟

‏1

‏3

‏پناهگاه دين و اعتقادات :

‏در اين رهگذر كساني از كنارآنچه بر ايشان مي گذرد با طعأنينه واستواري حركت مي كند كه به نوعي انسان معتقد تلقي مي شوند يعني معتقدين مخصوصاً آنان كه به دين و قوانين الهي متمسّك و پيوسته اند ناملايمات وفشارهاي دنيا در اشكال مختلف روي ايشان تأثير نداشته بلكه ايشان را قوي و محكم تر مي نمايد . به گفته حكما : انسان به اعتقاد زنده است . در سايه اعتقاد به دين انسان موحد ومعتقد خود را هميشه در معرض امتحانات الهي مي بيند و لحظه اي از اين موضوع غافل نمي شود زيرا مي داند امتحانات و بلايابه عنوان سنت پرودگار محسوب مي شوند وطبيعي است كه اين چنين باشد .

‏اگر قرار بود صرف ادعا تنها به زبان كسي را معتقد ومؤمن ناميد ديگر همه خود را از اين گونه معرفي كردند .

‏« هر نفسي طعم مرگ را مي چشد وشما را در بديها وخوبيها آزمايش مي كنيم وسرانجام به سوي ما باز گردانده مي شويد .»

‏آن چنانچه در كلام نوراني وحي ملاحظه مي كنيد كه ضمن حقي بودن مرگ براي همگان ، موضوع امتحان به واسطه بديها وخوبيها مطرح مي شود وجايي ديگر در سوره مباركه كهف مي فرمايد :«اَيّهم اَحْسَن‘ عملاّ»و نفرمود اَكْثَرَ عَمَلاً ،پس معلوم مي شود كه ملاك تأييد وانتخاب عمل در امتحان كمّيت است نه كيفّيت و اين اشاره اي است به نيّت و هدف انسان از انجام هر عملي كه در ضمن امتحان مشخص مي گردد(

‏1

‏3

…‏..لِنَبْلوَ هم اَيّهمْ اَحْسَن‘ عَمَلاّ ):آنها را مي آزماييم كه كدامشان بهتر عمل مي كنند .

‏در اينجا مي خواهيم نتيجه گيري بحث خود را بيان كنيم :

‏بحث خود را باز باسوالاتي عنوان مي كنيم ؟

‏آيا راه بهتري غير از فرار نبود ؟ آيا براي كار خود با كسي مشورت كردند ، آيا به اين فكر نكرديم كه خداي متعال شاهد بر احوال هست؟ آيا غير ازاين است آنچه ما به عنوان عفت وپاكدامني براي خانم دم مي زنيم بر گرفته از تعاليم ديني ومذهبي ماست ؟الّا كساني كه به دين ومذهب اعتقادي ندارند و به اسم آزادي وحق حيواني وذاتي براي خود به هيچ ننگ وعاري قائل نيستند و اصلاً آيا پيگيري راه بهتري كرديم ونتجه نگرفتيم و ياخود سرانه و ازروي جهل وناداني اين راه را برگزيديم ؟

‏كسي كه با اعتقاد باشد وبخواهد راه صحيح راپيدا كند قطعاّ به اين مسئله برخورد مي كند كه خداي متعال هر كسي را بسته به آنچه هست مورد ابتلاو امتحان قرار مي دهد . واين كه امروز من دچارچنين مشكلي شده ام از ديد پرودگار غائب نيست (‌و اگر غير از اين فكر كنيم در واقع مشرك وكافر هستيم ) پس من بايد به فكر حفظ و صيانت اخلاقي وجسمي ام باشم و در صورتي كه دچار جبر و اذيتي بشوم و از دو حال خارج نيست : يا اين كه كفاره اعمال و رفتار گذشته ام مي باشد و يا براي بالا رفتن درجه و مقام در قيامت است كه هر دو شيرين وگوارا است .

👇محصولات تصادفی👇

دانلود پاورپوینت بازسازی ویرانه ها درس 22 مطالعات اجتماعی پنجم دبستان سبک ها و روش های مدیریت در معدن رفع تنگناهاي بانكي و رقابتي نمودن سيستم بانكي تاريخچه روستاي چهل حصاراسفراين تحقیق مديريت و تعارض سازماني